[O1] Grzeje sie przy szybszej jeżdzie w mieście nie!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zolnierzslawek
    Classic
    • 2013
    • 1

    [O1] Grzeje sie przy szybszej jeżdzie w mieście nie!

    6. FRONTEX ?

    ps. myślę jednak że do kilku lat SG zostanie włączona do Policji.
  • dariosz
    Classic
    • 2011
    • 12

    #2
    [O1] Grzeje sie przy szybszej jeżdzie w mieście nie!

    Witam mam problem przeszukałem forum i nic nie znalazłem
    Otóż gdy poruszam się po mieście to temperatura jest ok na środku wskaźnika 90 stopni nic nie wzrasta ,problem pojawia się gdy wyjeżdżam w trasę temperatura wychodzi ponad normę (powyżej 90) 100 110 gdy zwalniam gdzieś w miasteczku czy w korku to znowu robi się 90 .
    niedawno wymieniałem termostat ,Pomocy dodam że jestem noga z mechaniką.

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      może poszła pompa wody siada i przy większych prędkościach nie daje rady przepychać płynu chłodzącego a w normalnym użytkowaniu przepycha sobie bez problemu

      Komentarz

      • waldistan
        Drive
        • 2011
        • 61
        • Octavia II (1Z3)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Tak jak napisał krisoctav
        sprawdź pompę wody
        O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

        Komentarz

        • lilo
          RS
          • 2006
          • 4315
          • Mercedes-Benz

          #5
          dariosz, sprawdź węże od chłodnicy czy nie są twarde , jeżeli tak to będzie uszczelka pod głowicą .
          Daniel

          Komentarz

          • kasyno
            Classic
            • 2011
            • 38

            #6
            dariosz, Tak jak pisał lilo, najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą ...

            Komentarz

            • dariosz
              Classic
              • 2011
              • 12

              #7
              Nie jestem jakoś obeznany ale dodam że rozrząd był wymieniany przy 70 000 a teraz ma 150 000 i czy wymiana uszczelki wiąże się tez z wymiana rozrządu dziś po robocie sprawdze te rury od chłodnicy i napisze co i jak .

              Komentarz

              • wolt77
                Drive
                • 2006
                • 77

                #8
                Rozrząd powinien być robiony co 60 tyś, za jednym zamachem warto wymienić pompę, jeśli mechanik stwierdzi, że pompa padła to masz wyjaśnienie, jeśli pompa będzie ok to prawdopodobnie UPG.

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9
                  Zamieszczone przez dariosz
                  Nie jestem jakoś obeznany ale dodam że rozrząd był wymieniany przy 70 000 a teraz ma 150 000 i czy wymiana uszczelki wiąże się tez z wymiana rozrządu dziś po robocie sprawdze te rury od chłodnicy i napisze co i jak .
                  W instrukcji obsługi masz podane co i w jakim okresie należy robić generalnie przy wymianie rozrządu zalecana jest wymiana pompy. Koledzy mówią o UPG zastanawiam się jaki to ma zwiazek z grzaniem się auta. Moim zdaniem skoro zaczeło się od wymiany termostatu to należy ponownie od niego zacząć następnie czujniki temperatury potem pompa wody o ile nie była wymieniana nad uszczelką bym się zastanowił bo to już grubsza robota
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • lilo
                    RS
                    • 2006
                    • 4315
                    • Mercedes-Benz

                    #10
                    Zamieszczone przez tomus7
                    Koledzy mówią o UPG zastanawiam się jaki to ma zwiazek z grzaniem się auta
                    Jak to jaki :shock: :idea:
                    Kompresja idzie do obiegu wody co powoduje ciśnienie na wężach i zapowietrzanie układ chłodzenia ( brak odpowiedniego krążenia ) , słabsze ogrzewanie w kabinie itd.

                    Najtaniej będzie sprawdzić najpierw ciśnienie na wężach , potem odkręcić korek od zbiorniczka i zobaczyć czy wydobywają się pęcherzyki powietrza ( sprawdzamy na uruchomionych silniku ) . Dopiero wtedy można spróbować zmienić termostat .

                    Ja u siebie całkiem nie dawno też wymieniałem uszczelkę , ale u mnie objawem było co jakiś czas brak ogrzewania w kabinie , i twarde węże . Poza tym silnik bardzo szybko się nagrzewał do właściwej temperatury , czego wcześniej nie robił .
                    Po wymianie wszystko wróciło do normy
                    Daniel

                    Komentarz

                    • dariosz
                      Classic
                      • 2011
                      • 12

                      #11
                      Jeżeli chodzi o grzanie w kabinie to wszystko jest ok dobrze grzeje . tylko na trasie wzrasta temperatura. ale sprawdze dziś te węże od chłodnicy.

                      Komentarz

                      • Krzych
                        Rider
                        • 2005
                        • 671

                        #12
                        Może być zamulona chłodnica, miałem już przypadki zamulenia chłodnicy do połowy wysokości.
                        W jakim stanie jest płyn chłodniczy, klarowny?
                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                        www.chiptuning.katowice.pl
                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                        Komentarz

                        • tomus7
                          RS
                          • 2010
                          • 1896
                          • Peugeot

                          #13
                          Zamieszczone przez lilo
                          Najtaniej będzie sprawdzić najpierw ciśnienie na wężach , potem odkręcić korek od zbiorniczka i zobaczyć czy wydobywają się pęcherzyki powietrza ( sprawdzamy na uruchomionych silniku )
                          no właśnie najpierw trzeba a potem dopiero UPG :wink:
                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                          Komentarz

                          • lilo
                            RS
                            • 2006
                            • 4315
                            • Mercedes-Benz

                            #14
                            tomus7,
                            Daniel

                            Komentarz

                            • dariosz
                              Classic
                              • 2011
                              • 12

                              #15
                              Sprawdziłem węże od chłodnicy nie są mocno twarde (normalne), płyn chłodzący jest ok klarowny, jak mogę odpowietrzyć układ chłodzący nie wylewając płynu całkowicie ? może to wina zapowietrzenia.??

                              Komentarz

                              • lilo
                                RS
                                • 2006
                                • 4315
                                • Mercedes-Benz

                                #16
                                dariosz, a pęcherzyki powietrza sprawdzałeś :?:
                                Daniel

                                Komentarz

                                • dariosz
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 12

                                  #17
                                  Nie sprawdzałem na włączonym silniku ale patrzyłam przed odpaleniem i nie było widać żadnych syfów alni białej mazi po prostu zwykły olej żadnego osady.ale dziś jeszcze sprawdze na odpalonym

                                  Komentarz

                                  • waldistan
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 61
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez dariosz
                                    po prostu zwykły olej
                                    dariosz
                                    coś mi tu nie gra
                                    O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

                                    Komentarz

                                    • dariosz
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 12

                                      #19
                                      Wiem że coś nie gra ale co ?

                                      Komentarz

                                      • waldistan
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 61
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                        #20

                                        Piszesz, że chcesz odpowietrzyć układ,
                                        a za chwilę dodajesz jaki wygląd ma olej .

                                        Odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego, włącz silnik i poczekaj aż dojdzie temperatura do 90 st. Układ masz już odpowietrzony.
                                        Sprawdzałeś inne podpowiedzi ?
                                        O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

                                        Komentarz

                                        • lilo
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 4315
                                          • Mercedes-Benz

                                          #21
                                          Zamieszczone przez dariosz
                                          Nie sprawdzałem na włączonym silniku ale patrzyłam przed odpaleniem i nie było widać żadnych syfów alni białej mazi po prostu zwykły olej żadnego osady.ale dziś jeszcze sprawdze na odpalonym
                                          Widzę że będzie ciężko :wink:
                                          tak jak napisał poprzednik, rozgrzej silnik do 90° , odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy i na odpalonym silniku obserwuj płyn czy nie wydobywają się bąbelki powietrza .
                                          Jeżeli zupełnie nie masz pojęcia o silniku i jego osprzęcie to lepiej skorzystaj z fachowej diagnozy w zaprzyjaźnionym warsztacie .
                                          Daniel

                                          Komentarz

                                          • dariosz
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 12

                                            #22
                                            Chodziło mi o to że gdyby uszczelka pod głowicą była wydmuchana to pewnie woda dostawała by się do silnika i oleju(kiedyś tak miałem w polonezie ale wtedy ubywało dużo płynu chłodniczego) a teraz z olejem jest wszystko ok a płynu nie ubywa czyli to może nie uszczelka. Wiem że jestem ciężki w temacie ale starałem się wszystko sprawadzać co mi doradziliście dziś sprobuje odpowietrzyć układ , jeżeli to nie pomoże to jade do jakiegoś mechanika .Dziękuje za wszystkiee podpowiedzi i sory że jestem taki toporny.

                                            Komentarz

                                            • tomus7
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1896
                                              • Peugeot

                                              #23
                                              dariosz,
                                              Nie jestem jakoś obeznany ale dodam że rozrząd był wymieniany przy 70 000 a teraz ma 150 000 i czy wymiana uszczelki wiąże się tez z wymiana rozrządu dziś po robocie sprawdze te rury od chłodnicy i napisze co i jak . .napisałem na poprzedniej stronie W instrukcji obsługi masz podane co i w jakim okresie należy robić generalnie przy wymianie rozrządu zalecana jest wymiana pompy. Koledzy mówią o UPG zastanawiam się jaki to ma zwiazek z grzaniem się auta. Moim zdaniem skoro zaczeło się od wymiany termostatu to należy ponownie od niego zacząć następnie czujniki temperatury potem pompa wody o ile nie była wymieniana nad uszczelką bym się zastanowił bo to już grubsza robota
                                              _________________
                                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                              a gdyby się zdarzyło, że pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ[/b]
                                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                              Komentarz

                                              • slavi
                                                Rider
                                                • 2004
                                                • 422

                                                #24
                                                Zamieszczone przez tomus7
                                                dariosz,nad uszczelką bym się zastanowił bo to już grubsza robota[/b]
                                                Żeby 2x nie robić rozrządu warto połączyć te czynności.
                                                Zrzucenie głowicy to ustawianie rozrządu od nowa.
                                                Bąbli w zbiorniczku może nie być widać przy popękanej głowicy/padniętej uszczelce.
                                                Dobry zaprzyjaźniony/polecany warsztat i dobra diagnoza to podstawa.

                                                Komentarz

                                                • dariosz
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 12

                                                  #25
                                                  A może znacie jakiegoś dobrego fachowca w okolicy Siemiatycz?

                                                  [ Dodano: Wto 03 Sty, 12 15:12 ]
                                                  niedawno dzwoniła do mnie żona i mówiła że gdy rano wyłączała silnik to włączył się jakiś sygnał dźwiękowy 3razy 3 pipnięcia (pip pip pip)x3 co to ma być?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...